Remdamasis savo naujausiu tyrimu, NATO Strateginės komunikacijos kompetencijos centras viešoje ataskaitoje skelbia, kad informacinę erdvę socialiniuose tinkluose okupuoja automatiniai komentatoriai — botai. Žmonės, dažnai to nesuvokdami, internete politinėmis temomis diskutuoja su robotais, skleidžiančiais propagandą.

Socialiniame tinkle „Twitter“ atliktas tyrimas parodė, kad realiems asmenims nepriklausančios anketos sukuria 84 proc. rusiškų žinučių NATO ir šalių sąjungininkių gynybos politikos tematika. Netikri vartotojai sukuria ir 46 proc. angliškų žinučių ta pačia tematika.

Šiam reiškiniui sugalvotas naujas angliškas terminas — robotrolling’as, kitaip, robotų trolinimas.

Remiantis tyrimo ataskaita, botų aktyvumas kuriant komentarų turinį ne ką mažesnis ir Baltijos valstybėse. Jis pastebimai padidėja vykstant svarbiems, su NATO susijusiams įvykiams regione.

Suskaičiuota, kad Lietuvoje net 81 procentas rusiško komentarų turinio sugeneruota būtent botų (Estijoje — 87 proc., Latvijoje — 85 proc., Lenkijoje — 80 proc.). Daugiausia komentatorių-botų dėmesio, Lietuva „Twitteryje“ sulaukė po to, kai NATO paskelbė trumpametražį filmą apie Lietuvos partizanus, pavadinimu „Miško broliai“.

Išvada — botų sukurtų komentarų kiekis, lyginant su realių vartotojų paliktais komentarais, yra neproporcingai didelis. Tai reiškia, kad Rusijos propagandos mechanizmui priklausantys įrankiai internetinėje erdvėje galimai turi įtakos ir formuoja neigiamą realios auditorijos nuomonę apie NATO bei jos vykdomas operacijas.